Інформатика як навчальний предмет – це педагогічно адаптована і предметно специфікована система знань:
навчальним об'єктом якої є предмет інформатики як наукової дисципліни;
предметом – результат дидактичного опрацювання наукових знань, які належать до
навчального об'єкта, відповідно до цілей навчання.
Цілі навчання інформатики в середніх навчальних закладах окреслені в
Державному освітньому стандарті з освітньої галузі «Інформатика».
Основною метою предмета «Інформатика» є:
1) сформувати знання, уміння і навички,
необхідні дня раціонального використання засобів сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій при розв'язуванні задач, пов'язаних з
опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням,
передаванням,
2) ознайомити учнів із роллю нових
інформаційно-комунікаційних технологій у сучасному виробництві, науці,
повсякденній практиці, з перспективами розвитку комп'ютерної техніки,
3) започаткувати основи інформаційної
культури учнів.
Зміст курсу інформатики включає сукупність
двох взаємопов'язаних компонентів теоретичного і практичного. Теоретична
частина курсу спрямована на формування в учнів основ інформаційної культури,
навичок аналізу і формалізації предметних задач. Необхідність вироблення
практичних навичок і умінь роботи на комп'ютері передбачає значне підвищення
питомої ваги практичних занять (порівняно з іншими предметами) у загальній
структурі курсу надаючи курсу інформатики специфічні риси, які відрізняють його
від інших предметів.
Розвивальна мета реалізується у процесі
оволодіння учнями досвідом творчості пошукової діяльності, усвідомлення явищ
оточуючої дійсності, їх подібності та відмінності. Передбачається розвиток в
учнів:
• логічного мислення та інтуїції,
просторової уяви,
• умінь перенесення знань та навичок у
нову ситуацію на основі здійснення проблемно-пошукової діяльності,
• інтелектуальних і пізнавальних
здібностей (різних видів пам'яті – слухової й зорової, оперативної та
довгострокової уваги – довільної та мимовільної, уяви тощо),
• готовності до опанування та використання
нової комп'ютерної техніки та нового програмного забезпечення.
• готовності до подальшої самоосвіти в
галузі інформаційних і технологій.
Практична мета шкільного курсу інформатики – внести вклад у трудову і технологічну
підготовку учнів тобто забезпечити їх тими знаннями, вміннями і навичками які є
складовими підготовки до трудової діяльності після закінчення школи. Це
означає, що шкільний курс інформатики повинен не лише знайомити з основними
поняттями інформатики, а й бути практично орієнтованим – навчати школяра компетентної
роботи на комп'ютері і використання засобів нових інформаційно-комунікаційних
технологій.
Завдання курсу інформатики
• ознайомити учнів з такими поняттями як
система, інформація, модель, алгоритм, їх роллю у формуванні сучасної
інформаційної картини світу,
• розкрити загальні закономірності
інформаційних процесів у природі суспільстві, технічних системах, навчити учнів
будувати алгоритми складності та записувати їх мовою програмування,
• ознайомиш учнів з принципами
формалізації суджень, структурування інформації, сформувати вміння будувати
інформаційні моделі об'єктів і систем, які вивчаються,
• розвивати синтетичне і аналітичне
мислення,
• сформувати вміння організовувати пошук
інформації, яка необхідна для розв'язування поставленої задачі, за допомогою
фіксованого набору засобів,
• сформувати навички пошуку опрацювання,
зберігання, передавання інформації за допомогою сучасних комп'ютерних
технологій для розв'язування навчальних задач і для майбутньої професійної
діяльності,
•
сформувати потребу використання засобів комп'ютерної техніки, тобто сформувати
звичку своєчасно вдаватися до використання комп'ютера під час розв'язування
задач з будь-якої предметної галузі, яка базується на свідомому володінні
інформаційними технологіями і технічних навичках використання комп'ютера.
Немає коментарів:
Дописати коментар